Cardio

Programmet er designet til at skabe øget forbrænding og bedre kondition. Der benyttes forskellige simple øvelser fra CrossFit med forskelligt udstyr som kettlebells, vægte, sjippetov, romaskiner mv. som kombineres med flere øvelser med egen kropsvægt. Til forskel fra den almindelige WOD er der fokus på lavere vægtbelastning men flere gentagelser som får din puls op og styrker udholdenhed.

Fundamentals

Der findes seks forskellige Fundamentals hold, som hver især beskæftiger sig med forskellige øvelser. Når du har været igennem alle seks hold er du godt rustet til at deltage i de almindelige WODs på CrossFit holdene.

Fundamentals er ikke kun til de nye medlemmer, men kan med fordel følges af erfarne medlemmer for at fokusere på mobilitet, svage sider og blive teknisk dygtigere. Det anbefales at man engang imellem deltager i disse hold for at forbedre sin mobilitet og som en opfrisker om alle grundprincipper og teknikker i de forskellige øvelser.

Herunder findes hvilke øvelser og teknikker der bl.a. arbejdes med på de seks forskellige hold:

  • Fundamentals 1: Mobility og teknik fokus på air squat, back squat, toes to bar og assault bike.

  • Fundamentals 2: Mobility, øvelser til core træning. Teknik fokus på kettlebell swings, superman rock/ hollow rock, pull-ups: strict, kipping og butterfly.

  • Fundamentals 3: Mobility bla. øvelser til håndled og front rack position. Teknik fokus på dødløft, cleans, front squats.

  • Fundamentals 4: Mobility, bl.a. øvelser for ryg og hofter. Teknik fokus på roning, ring rows, snatch, overhead squats, wall balls.

  • Fundamentals 5: Mobility, core aktivering og træning. Teknik fokus på strict press, push press, push jerks og roning. 

  • Fundamentals 6: Mobility, øvelser til core træning. Teknik fokus på rope climbs, box jumps, push-ups og ski-maskine.

Open Gym

Hos CrossFit Dannebrog har du mulighed for at træne på egen hånd eller med andre medlemmer i vores Open Gym. Der er mulighed for at finpudse teknik eller følge eget træningsprogram.

Styrketræning

Styrketræning fra begynder til øvet. Her trænes mange forskellige styrkeøvelser og løft, fx. squat, dødløft, pres og de olympiske løft. Få forbedret din teknik, arbejd på din styrke og slå dine egne personlige rekorder.

Olympisk Vægtløftning

Få finpudset din vægtløftningsteknik og arbejd med at forbedre dine løft og slå dine egen rekorder. På holdet fokuseres især på øvelserne clean & jerk samt snatch. Alle kan være med uanset niveau.

CrossFit Junior

Børneholdet er designet til at alle børn i alderen 8-14 år kan være med uanset tidligere erfaringer og fysisk niveau. Der er fokus på både leg og læring gennem forskellige funktionelle øvelser fra CrossFit som modificeres specielt til børnene og deres voksende knogler.  Øvelserne indeholder en sjov, sikker og motiverende kombination af forskellige sportsgrene, gymnastik, styrkeøvelser og konditionstræning.

Formålet er at børnene skal have det sjovt og samtidig udfordres motorisk og fysisk så de kan blive trætte ”på den gode måde” samtidig med at de får et godt sammenhold på holdet.

Nogle af de større børn (13-14 år) kan anbefales et studiemedlemsskab og deltagelse på de alm. voksenhold for at blive udfordret.

CrossFit WOD

CrossFit WOD (workout of the day) er dagens træningsprogram, som er sammensat af forskellige funktionelle øvelser. Træningen udfordrer de stærkeste atleter i verden men er samtidig også for vores bedsteforældre – træningen er den samme bare i forskellige sværhedsgrader. Programmet er designet til at være universalt, da man kan modificere samtlige øvelser både på vægt og intensitet, så de passer til ethvert individ uanset erfaring.

Træningen består af fire elementer: opvarmning, skills & drills, workout og cool-down. Dette format gør at træningen er så sikker og effektiv som muligt. Kroppen bliver varm og klar til bevægelse inden de tekniske detaljer gennemgåes  i skills & drills. Selve WOD’en kan bestå af utallige forskellige øvelser, dette varierer fra gang til gang så man udfordres samtidig med træningen ikke er ensformig. Cool-down indeholder forskellige stræk og mobilitetsøvelser, hvilket giver øget fleksibilitet og mindsker.

WOD udføres også i en TEAM version, hvor man er flere sammen om at gennemføre en workout.

Kettlebell

Kettlebell holdet er opbygget med forskellige øvelser med kettlebell, både de klassiske øvelser men også mere specifikke.  Øvelserne gennemgås og teknikken finpudses inden der trænes effektivt med høj intensitet og tungere vægte. Alle bliver udfordret og får sved på panden med dette éne simple træningsredskab.

CrossFit "Lisa WOD"

Holdet består af en længere workout, derfor gennemgås der ikke teknik. Formatet: opvarmning, workout og cool-down.

Denne type workout kan også skaleres til forskellige niveauer.

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon