Endurance

Programmet er designet til at skabe øget forbrænding og bedre kondition. Der benyttes forskellige simple øvelser fra CrossFit med forskelligt udstyr som kettlebells, vægte, sjippetov, romaskiner mv. som kombineres med flere øvelser med egen kropsvægt. Til forskel fra den almindelige WOD er der fokus på lavere vægtbelastning men flere gentagelser som får din puls op og styrker udholdenhed.

Teknik

Holdet er for dig der godt kan lide at øve teknik og forbedre dine skills indenfor CrossFit. Der vil være fokus på en eller 2 skills i løbet af timen og hvor man afslutter med en workout. 

Alle kan deltage - uanset alder og fysik.

Open Gym

Hos CrossFit Dannebrog har du mulighed for at træne på egen hånd eller med andre medlemmer i vores Open Gym. Der er mulighed for at finpudse teknik eller følge eget træningsprogram.

Team Wod

På vores Team WODs er man flere sammen om at udføre en workout, oftest to og to. Det kan være en sjov og anderledes måde at variere din træning. Ligesom med vores WOD-hold så varierer vores Team WODs også fra gang til gang. Øvelserne kan altid skaleres, så de passer til dit niveau. Desuden er det ikke nødvendigt at have en makker hjemmefra, da vi altid sørger for, at alle vil have en makker at lave workouten med.

Olympisk Vægtløftning

Få finpudset din vægtløftningsteknik og arbejd med at forbedre dine løft og slå dine egen rekorder. På holdet fokuseres især på øvelserne clean & jerk samt snatch. Alle kan være med uanset niveau.

CrossFit Junior

Børneholdet er designet til at alle børn i alderen 8-14 år kan være med uanset tidligere erfaringer og fysisk niveau. Der er fokus på både leg og læring gennem forskellige funktionelle øvelser fra CrossFit som modificeres specielt til børnene og deres voksende knogler.  Øvelserne indeholder en sjov, sikker og motiverende kombination af forskellige sportsgrene, gymnastik, styrkeøvelser og konditionstræning.

Formålet er at børnene skal have det sjovt og samtidig udfordres motorisk og fysisk så de kan blive trætte ”på den gode måde” samtidig med at de får et godt sammenhold på holdet.

Nogle af de større børn (13-14 år) kan anbefales et studiemedlemsskab og deltagelse på de alm. voksenhold for at blive udfordret.

CrossFit WOD

CrossFit WOD (workout of the day) er dagens træningsprogram, som er sammensat af forskellige funktionelle øvelser. Træningen udfordrer de stærkeste atleter i verden men er samtidig også for vores bedsteforældre – træningen er den samme bare i forskellige sværhedsgrader. Programmet er designet til at være universalt, da man kan modificere samtlige øvelser både på vægt og intensitet, så de passer til ethvert individ uanset erfaring.

Træningen består af fire elementer: opvarmning, skills & drills, workout og cool-down. Dette format gør at træningen er så sikker og effektiv som muligt. Kroppen bliver varm og klar til bevægelse inden de tekniske detaljer gennemgåes  i skills & drills. Selve WOD’en kan bestå af utallige forskellige øvelser, dette varierer fra gang til gang så man udfordres samtidig med træningen ikke er ensformig. Cool-down indeholder forskellige stræk og mobilitetsøvelser, hvilket giver øget fleksibilitet og mindsker.

WOD udføres også i en TEAM version, hvor man er flere sammen om at gennemføre en workout.

Bodyweight/Kettlebell

Holdet er opbygget så vi bruger vores egen kropsvægt i træningen. De vil ligeledes være forskellige øvelser med kettlebell, både de klassiske øvelser men også mere specifikke.  Øvelserne gennemgås og teknikken finpudses inden der trænes effektivt med høj intensitet og tungere vægte. Alle bliver udfordret og får sved på panden!

CrossFit "Lisa WOD"

Er du til længere og mere udfordrende WOD's. og på jagt efter et hold hvor du virkelig kommer på prøve, så  er LISA WOD helt sikkert noget for dig.Dette er holdet, hvor du kan slå hjernen fra og give max gas.

Denne type workout kan også skaleres til forskellige niveauer.